De Sunshine Coast, puur vakantie!

22 oktober 2013 - Noosa Heads, Australië

Vakantie vieren op z' n top. Dat is het hier wel. Lekkere temperaturen, 28/29C, 's avonds 24C. Veel te doen, niet te druk. Zeker geen Surfers Paradise en Gold Coast waar we eens in 2006? zijn geweest en het supertoeristisch was. Hier meer "klasse". Maandag ging het scooteren (achteraf gezien kwam dat goed uit, maar wat is achteraf?) niet door. Wim kan natuurlijk, al 1 week, iets niets meer vinden (what's new in this life?): zijn rijbewijs. Wel een raadsel, want dat hebben we niet hoeven te gebruiken hier en zat steeds in de portemonnaie. En dat rijbewijs heb je hier nodig om een 50cc scooter te kunnen huren. Er slechts een huren en Marian karren ging ook niet want je mag hier niet een passagier meenemen, je mag alleen solo rijden. Dus dan toch maar autorijden naar de Sunshine Plaza Mall. Dat blijkt toch verder te zijn dan gedacht, mooie kustroute, maar een B-weg, zou niets zijn geweest op de scooter. Onderweg de woeste zee in, veel surfers, warm zeewater en 2 uurtjes bijgebruind. In de Mall vinden we de Pandorra Koala voor Conny.

Dinsdag gaan we niet kayaken, tja wat is plannen ........ we huren namelijk een bootje!! Heerlijke middag, cruisen langs de zeer dure mansions, over de Noosa river en een stukje Noosa Everglades. Zeearenden en nog veel mooie vogels gezien. Moesten tijdens de meegebrachte lunch de vele brush turkeys wegjagen, want die eten je brood onder je ogen vandaan.

Feitjes: Aussies houden van oudere zaken, vooral op muziekgebied: Paul McCartney was op tv, tsjonge die wordt wat ouder; de voor onze leeftijd bekende groep Smokie tourt rond, op tv (toevallig zien we wat tv vanavond, 1,5 uur) is Dancing with stars, XXL afvallen, lijkt wel of we in Nederland zijn. Aussies zijn echt grote hondenliefhebbers, je kan om de 20 meter stoppen, een hond aanhalen en een gezellig praatje maken. Vandaag kwamen we Charlie, een border collie, tegen, vandaag jarig: 1 jaar. Wat een vreugde, helemaal afgelikt.