Eerste regenbui, wavissen, dolfijnen en gruwelijke training

20 oktober 2013 - Noosa Heads, Australië

Vrijdag walvissen tocht gedaan vanuit Hervey Bay. Groots, tientallen humpback whale's. De moeders zwemmen nu rond met de baby's en we konden echt dicht bij. We wisten niet dat ze het konden maar we kregen de volgende kunstjes te zien: wave goodbye, wing slap, the breech (sprong helemaal uit het water), we weten het niet meer allemaal maar ze deden het. Zaterdagmorgen het voeren van de dolfijnen Mystique en Patch. Op You Tube kan je er filmpjes over zien (Tin Can Bay dolphin feeding), ook weer zeer aardig, de pelikanen deelden mee. Zaterdagmiddag aankomst in Noosa (Heads). Strandje gepakt, lekker weer, niet meer tropisch maar wel lekker 28C. Weer een te groot appartement, mooi, http://macquarielodge.com.au , 's avonds gekookt, heerlijke hormonenvrije hamburgers. Maar wie gelooft nog een etikette op een verpakking? Noosa zijn we eerder in 2006 geweest. Lekker hier, natuur en wat luxe. Bakkie na het eten in Hastings Street, de PC Hooftstraat van Noosa Heads. Daar een enorme, plotse, tropische regenbui! Tjonge, wat zaten we lekker droog op een terras met great views op alle mensen die langs paraderen. Het is ook stapavond, dus veel bakvissies in veel te uitdagende kleding, en al ladderzatte gastjes waarvan er een op de gladde, door de regen, boulevard prachtige slado's maakt. Die zal een flinke kater heben morgen. En om te onthouden: wat veel verschrikkelijk veel te dikke mensen hier Down Under. Gewoon gatsie!

Zondag maar weer eens gejogged. Jeetje, de coastal track van Noosa National Park. Dat was een misrekening. Wat een klimwerk, een dik uur gerend, een dik uur moeten hiken. Ook over het nudistenstrand. Wat een mooie route ook, trainende life guards op North Beach en paradijselijke vergezichten. Gesloopt terug. In de middag naar Noosaville, voordorpje aan Noosa Heads, aan de Noosa River. Wat een "geNoosa" allemaal. Prachtige rivier met een mooie wandelpromenda. Veel wandelaars, joggers, skaters en heel veel veel honden hier, allemaal aan de lijn, boete is $ 1500,00, ongeveer € 1.000. Ook een zeer grote Deense Dog, verkleed als Dalmatier. Katten zien we eigenlijk bijna niet, gisterenavond twee, jonkies, lekker speels, dicht bij ons apparetement. Praten met enkele hondeneigenaren, allemaal zeer gezellig, half Noosa is aan het bbq'en langs de rivier. Wij eten tapas in restaurantje Flux. Heerlijke wijn, heerlijke tapas. Tjonge, life is sometimes very good. We besluiten ons verblijf in Noosa te verlengen tot donderdag (was tot dinsdag). Nog zeer veel te doen hier: daggie scooteren naar een big Mall, http://www.sunshineplaza.com, 30 km verder langs de kust over een prachtige coastal weg. Op jacht naar een Pandorra koala (Connie). Dinsdag kayaken, woensdag sup'pen(ja, ja, standing up paddling surfen, zoek dat maar eens op) en hiking. Donderdag naar Brisbane en vrijdag back home.