Kangeroes: gegeten, veel dode en veel levende gezien; 865 km in the car, 10 on the bike

17 oktober 2013 - Hervey Bay, Australië

Woensdag dus een reisdag, 860 km, vertek 08.30 uur, aankomst in Hervey Bay 19.30 uur. Om de 1,5 uur bestuurderwissel, ging prima. Bijzonder blijft het dat het een 2-baans, onze B-wegen, is met veel stukken een inhaalstrook. Op sommige stukken tientallen aangereden/oveleden kangeroes, maar gelukkig zien we er ook veel die met de oren richting snelweg lekker onder de bomen schuilen van de zon. Levend dus! Marian misschien trek gekregen, in ieder geval eet ze de avond in de haven van Hervey kangeroemeat. Wim gewoon een steak sandwich, hoewel we ook duizenden vleeskoeien onderweg hebben gezien (allemaal levend).
Checken in en blijken een heuse villa te heben gehuurd. Wat een luxe, inclusief enkele grote torren :-) daar moest Wim dus achteraan. Mooi gevangen, met een glas en buiten gezet. http://www.quarterdecksretreat.com.au
Donderdag gefietst, mooie lange boulevard op fietsen met de naam Kermit, de groene fiets, en Candy, de zwarte met roze wielen. Ook de 1 km lange pier op gereden. 's-Middags om half vier met de boot naar Fraser Island, 50 min. varen naar het grootste zandeiland van de wereld ( meer dan 100 km lang). Daar zijn we in 2006 enkele dagen geweest, nu een dinner combo. Heerlijk gegeten, boot om half negen terug. Drukke dagen voor de boeg: morgen de boot op voor een hele dag whale watching en zaterdag 05.30 uur op omdat we om 08.00 uur dolfijnen in het wild gaan voeren (Tin Can Bay), 1,5 uur rijden van hier. Daarna rijden we door naar Noosaville waar we 3 dagen blijven! Groetjes!!