Lang weekend Townsville live, in the wild: koala, kangroe, possum en rode kreeften in bed, part 2

14 oktober 2013 - Airlie Beach, Australië

Lang weekend Townsville part 2

Townsville is erg relaxed. What a way of life. Wij zijn veel te vinden aan de mooie boulevard, The Strand, met reusachtige bomen, prachtige vogels en een prachtig uitzicht richting Magnetic Island. En waar een heel leuk sociaal leven is. Veel mensen met honden (aan de lijn, boete is € 1.000,00), met kids, koffiestands, een waterpark, gratis, strand, drinkwater, zaterdagmiddag zwem- en surfboard competitie voor kids, openluchtcinema zaterdagavond, duizenden kids daar. Met dat mooie weer prima leven. Het natte seizoen komt eraan, dat is andere koek, cyclonen, maar ze hebben het nodig want er is al 4 maanden geen druppel gevallen.
Zaterdagmorgen heerlijk gejogged met een koffiestop, 55 min netto gerend. Daarna het Queensland Tropisch museum in, 2 uurtjes, buiten is het een warme 32C. Vervolgens de Mall in die al. Als alle winkels, hier om 16.00 uur sluiten. Marian scoort een koala (Pandorra). Gegeten aan The Strand, bij C Bar, geweldige entourage, view naar Magnetic Island.

Zondag half tien met de ferry naar Magnetic Island, 20 min. Een mooi, natuurrijk en rustig eiland. We gaan topless, we huren namelijk een topless car, met roze bekleding, bij Victor. Een ras Rotterdammer (loopt met Feyenoord pet), 8 jaar geleden gekomen als backpacker, geen cent op zak, gebleven en definitief geemigreerd, never meer voor vast terug naar Europa. Wat een relaxed land hier. Is wel blij dat die hier Feyenoord op betaal-tv kan kijken!
Ontmoeten op het strand van Horseshoe Bay mensen met 3 puppies. Buy one? Nee, maar. Wat een schatjes. Sjeesen met de topless car over de breedte van het eiland, maar 10 km breed. Huren snorkeluitrusting bij (weer) een Nederlandse, mw. engel uit Scheveningen. Al 28 jaar hier, never back, relaxe mensen en levensstijl. Haar zus uit de Goudenregenstraat is nu hier. Ze is wel heel bang voorde cyclonen tijdens het natte seizoen.
Arthur Bay is de plek om te snorkelen, schijnt de mooiste baai van het eiland te zijn. Prachtige vissen en rif, lekker warm water. Ne een dutje, powernap, doen we een pittige walk, de Fort Walk, maar worden daarbij aan de top beloond door een echte koala. Hoog en droog, en slechts enkele meters van ons vandaan. Wat een leven. Met zonsondergang horen we het prachtige en geheimzinninge diepe gegrom van de vele aanwezige maar niet te ontdekken mannetjes koala's. Dat doen ze om aan te geven dat ze uit de boom komen om te eten en om van ..... te gaan. Reist dus de logische vraag: kom je terug als koala of kat. Een koala slaapt 21 van de 24 uur, eet er dan 2 en besteed 1 uur aan de jacht op en het van bil gaan van een vrouwtje. Nou, Eurosport erbij ( atletiek en voetbal) en Wim weet het wel.
De Fort Walk is niet zo lang, 2 km, maar wel honderden meters omhoog, gebouwd in WOII om de eventueel naderende Jappen te ontdekken en weg te schieten.
Als het inmiddels al bijna helemaal donker is karren we naar Geoffrey Beach waar de kleine kangeroes, de wallabies, tevoorschijn komen. En inderdaad, tientallen en wij maar alleen. We voeren ze speciaal wallabievoer, dat eten ze uit je hand, leuk, die mini kangeroes! Ook een possum is van de partij. In het pikkedonker naar Picnic Bay waar we weer lekker eten, zalm e.d., en het eerste toetje van de vakantie: bosbessen chessecake. Je gaat natuurlijk bij een desert voor het beste!:-) tien uur ferry terug waar we ontdekken dat we met het snorkelen een beetje zijn verkbrand, vooral, logisch, de rug en achterbenen. Op de witte lakens zien we er uit als twee rode kreeftjes, insmeren dus en welterusten!

1. Carel Knoester:
    14 oktober 2013
    Hoi Marian en Wim,
    Leuk die verhalen. Mocht Dijsselbloem zijn begroting toch niet rond krijgen dan kan hij altijd nog wel iets met de honden doen. Bij ons, op een flinke verkoudheid na gaat alles zijn gangetje. Maar wat wil je ook na al die regen die hier gevallen is. Gelukkig wonen we op 5 en 6 hoog, dus houden we drogen voeten.

Groetjes,
    Carel en Anneke